*Kliknutím na číslo výstupu se Vám zobrazí zpracované podklady |
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA | ||
Komunikační a slohová výchova | ||
OV 1 | Žák plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti | |
OV 2 | Žák porozumí písemným nebo mluveným pokynům přiměřené složitosti | |
OV 3 | Žák respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru | |
OV 4 | Žák pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost | |
OV 5 | Žák v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči | |
OV 6 | Žák volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích | |
OV 7 | Žák na základě vlastních zážitků tvoří krátký mluvený projev | |
OV 8 | Žák zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním | |
OV 9 | Žák píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena i slabiky; kontroluje vlastní písemný projev | |
OV 10 | Žák píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení | |
OV 11 | Žák seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vypráví podle nich jednoduchý příběh | |
Jazyková výchova | ||
OV 12 | Žák rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky | |
OV 13 | Žák porovnává významy slov, zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená, vyhledá v textu slova příbuzná | |
OV 14 | Žák porovnává a třídí slova podle zobecněného významu – děj, věc, okolnost, vlastnost | |
OV 15 | Žák rozlišuje slovní druhy v základním tvaru | |
OV 16 | Žák užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves | |
OV 17 | Žák spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy | |
OV 18 | Žák rozlišuje v textu druhy vět podle postoje mluvčího a k jejich vytvoření volí vhodné jazykové i zvukové prostředky | |
OV 19 | Žák odůvodňuje a píše správně: i/y po tvrdých a měkkých souhláskách i po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech; dě, tě, ně, ú/ů, bě, pě, vě, mě – mimo morfologický šev; velká písmena na začátku věty a v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování | |
Literární výchova | ||
OV 20 | Žák čte a přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku | |
OV 21 | Žák vyjadřuje své pocity z přečteného textu | |
OV 22 | Žák rozlišuje vyjadřování v próze a ve verších, odlišuje pohádku od ostatních vyprávění | |
OV 23 | Žák pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností | |
MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE | ||
Číslo a početní operace | ||
OV 24 | Žák používá přirozená čísla k modelování reálných situací, počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků | |
OV 25 | Žák čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti | |
OV 26 | Žák užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose | |
OV 27 | Žák provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly | |
OV 28 | Žák řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace | |
Závislosti, vztahy, práce s daty | ||
OV 29 | Žák se orientuje v čase, provádí jednoduché převody jednotek času | |
OV 30 | Žák popisuje jednoduché závislosti z praktického života | |
OV 31 | Žák doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel | |
Geometrie v rovině a prostoru | ||
OV 32 | Žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a jednoduchá tělesa; nachází v realitě jejich reprezentaci | |
OV 33 | Žák porovnává velikost útvarů, měří a odhaduje délku úsečky | |
OV 34 | Žák rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině | |
ČLOVĚK A JEHO SVĚT | ||
Místo, kde žijeme | ||
OV 35 | Žák vyznačí v jednoduchém plánu místo svého bydliště a školy, cestu na určené místo a rozliší možná nebezpečí v nejbližším okolí | |
OV 36 | Žák začlení svou obec (město) do příslušného kraje a obslužného centra ČR, pozoruje a popíše změny v nejbližším okolí, obci (městě) | |
OV 37 | Žák rozliší přírodní a umělé prvky v okolní krajině a vyjádří různými způsoby její estetické hodnoty a rozmanitost | |
Lidé kolem nás | ||
OV 38 | Žák rozlišuje blízké příbuzenské vztahy v rodině, role rodinných příslušníků a vztahy mezi nimi | |
OV 39 | Žák odvodí význam a potřebu různých povolání a pracovních činností | |
OV 40 | Žák projevuje toleranci k přirozeným odlišnostem spolužáků, jejich přednostem i nedostatkům | |
Lidé a čas | ||
OV 41 | Žák využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti | |
OV 42 | Žák pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu, interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije | |
OV 43 | Žák uplatňuje elementární poznatky o sobě, o rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí; na příkladech porovnává minulost a současnost | |
Rozmanitost přírody | ||
OV 44 | Žák pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích | |
OV 45 | Žák roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků, uvede příklady výskytu organismů ve známé lokalitě | |
OV 46 | Žák provádí jednoduché pokusy u skupiny známých látek, určuje jejich společné a rozdílné vlastnosti a změří základní veličiny pomocí jednoduchých nástrojů a přístrojů | |
Člověk a jeho zdraví | ||
OV 47 | Žák uplatňuje základní hygienické, režimové a jiné zdravotně preventivní návyky s využitím elementárních znalostí o lidském těle; projevuje vhodným chováním a činnostmi vztah ke zdraví | |
OV 48 | Žák dodržuje zásady bezpečného chování tak, aby neohrožoval zdraví své a zdraví jiných | |
OV 49 | Žák se chová obezřetně při setkání s neznámými jedinci, odmítne komunikaci, která je mu nepříjemná; v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe i pro jiné dítě | |
OV 50 | Žák uplatňuje základní pravidla účastníků silničního provozu | |
OV 51 | Žák reaguje adekvátně na pokyny dospělých při mimořádných událostech |
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA | ||
Komunikační a slohová výchova | ||
OV 94 | Žák čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas | |
OV 95 | Žák rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává | |
OV 96 | Žák posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení | |
OV 97 | Žák reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta | |
OV 98 | Žák vede správně dialog, telefonický rozhovor, zanechá vzkaz na záznamníku | |
OV 99 | Žák rozpoznává manipulativní komunikaci v reklamě | |
OV 100 | Žák volí náležitou intonaci, přízvuk, pauzy a tempo podle svého komunikačního záměru | |
OV 101 | Žák rozlišuje spisovnou a nespisovnou výslovnost a vhodně ji užívá podle komunikační situace | |
OV 102 | Žák píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry | |
OV 103 | Žák sestaví osnovu vyprávění a na jejím základě vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti | |
Jazyková výchova | ||
OV 104 | Žák porovnává významy slov, zvláště slova stejného nebo podobného významu a slova vícevýznamová | |
OV 105 | Žák rozlišuje ve slově kořen, část příponovou, předponovou a koncovku | |
OV 106 | Žák určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu | |
OV 107 | Žák rozlišuje slova spisovná a jejich nespisovné tvary | |
OV 108 | Žák vyhledává základní skladební dvojici a v neúplné základní skladební dvojici označuje základ věty | |
OV 109 | Žák odlišuje větu jednoduchou a souvětí, vhodně změní větu jednoduchou v souvětí | |
OV 110 | Žák užívá vhodných spojovacích výrazů, podle potřeby projevu je obměňuje | |
OV 111 | Žák píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách | |
OV 112 | Žák zvládá základní příklady syntaktického pravopisu | |
Literární výchova | ||
OV 113 | Žák vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je | |
OV 114 | Žák volně reprodukuje text podle svých schopností, tvoří vlastní literární text na dané téma | |
OV 115 | Žák rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů | |
OV 116 | Žák při jednoduchém rozboru literárních textů používá elementární literární pojmy | |
MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE | ||
Číslo a početní operace | ||
OV 117 | Žák využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení | |
OV 118 | Žák provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel | |
OV 119 | Žák zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel | |
OV 120 | Žák řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel | |
Závislosti, vztahy, práce s daty | ||
OV 121 | Žák vyhledává, sbírá a třídí data | |
OV 122 | Žák čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy | |
Geometrie v rovině a prostoru | ||
OV 123 | Žák narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce | |
OV 124 | Žák sčítá a odčítá graficky úsečky; určí délku lomené čáry, obvod mnohoúhelníku sečtením délek jeho stran | |
OV 125 | Žák sestrojí rovnoběžky a kolmice | |
OV 126 | Žák určí obsah obrazce pomocí čtvercové sítě a užívá základní jednotky obsahu | |
OV 127 | Žák rozpozná a znázorní ve čtvercové síti jednoduché osově souměrné útvary a určí osu souměrnosti útvaru překládáním papíru | |
Nestandardní aplikační úlohy a problémy | ||
OV 128 | Žák řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky | |
ČLOVĚK A JEHO SVĚT | ||
Místo, kde žijeme | ||
OV 129 | Žák určí a vysvětlí polohu svého bydliště nebo pobytu vzhledem ke krajině a státu | |
OV 130 | Žák určí světové strany v přírodě i podle mapy, orientuje se podle nich a řídí se podle zásad bezpečného pohybu a pobytu v přírodě | |
OV 131 | Žák rozlišuje mezi náčrty, plány a základními typy map; vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí | |
OV 132 | Žák vyhledá typické regionální zvláštnosti přírody, osídlení, hospodářství a kultury, jednoduchým způsobem posoudí jejich význam z hlediska přírodního, historického, politického, správního a vlastnického | |
OV 133 | Žák zprostředkuje ostatním zkušenosti, zážitky a zajímavosti z vlastních cest a porovná způsob života a přírodu v naší vlasti i v jiných zemích | |
OV 134 | Žák rozlišuje hlavní orgány státní moci a některé jejich zástupce, symboly našeho státu a jejich význam | |
Lidé kolem nás | ||
OV 135 | Žák vyjádří na základě vlastních zkušeností základní vztahy mezi lidmi, vyvodí a dodržuje pravidla pro soužití ve škole, mezi chlapci a dívkami, v rodině, v obci (městě) | |
OV 136 | Žák rozlišuje základní rozdíly mezi jednotlivci, obhájí při konkrétních činnostech své názory, popřípadě připustí svůj omyl, dohodne se na společném postupu a řešení se spolužáky | |
OV 137 | Žák rozpozná ve svém okolí jednání a chování, která se už tolerovat nemohou a která porušují základní lidská práva nebo demokratické principy | |
OV 138 | Žák rozlišuje základní formy vlastnictví; používá peníze v běžných situacích | |
OV 139 | poukáže v nejbližším společenském a přírodním prostředí na změny a některé problémy a navrhne možnosti zlepšení životního prostředí obce (města) | |
Lidé a čas | ||
OV 140 | Žák pracuje s časovými údaji a využívá zjištěných údajů k pochopení vztahů mezi ději a mezi jevy | |
OV 141 | Žák využívá archivů, knihoven, sbírek muzeí a galerií jako informačních zdrojů pro pochopení minulosti; zdůvodní základní význam chráněných částí přírody, nemovitých i movitých kulturních památek | |
OV 142 | Žák rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik | |
OV 143 | Žák srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik | |
OV 144 | Žák objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů | |
Rozmanitost přírody | ||
OV 145 | Žák objevuje a zjišťuje propojenost prvků živé a neživé přírody, princip rovnováhy přírody a nachází souvislosti mezi konečným vzhledem a činností člověka | |
OV 146 | Žák vysvětlí na základě elementárních poznatků o Zemi jako součásti vesmíru souvislost s rozdělením času a střídáním ročních období | |
OV 147 | Žák zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů, zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy a nachází shody a rozdíly v přizpůsobení organismů prostředí | |
OV 148 | Žák porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy | |
OV 149 | Žák zhodnotí některé konkrétní činnosti člověka v přírodě a rozlišuje aktivity, které mohou prostředí i zdraví člověka podporovat nebo poškozovat | |
OV 150 | Žák založí jednoduchý pokus, naplánuje a zdůvodní postup, vyhodnotí a vysvětlí výsledky pokusu | |
Člověk a jeho zdraví | ||
OV 151 | Žák využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života | |
OV 152 | Žák rozlišuje jednotlivé etapy lidského života a orientuje se ve vývoji dítěte před a po jeho narození | |
OV 153 | Žák účelně plánuje svůj čas pro učení, práci, zábavu a odpočinek podle vlastních potřeb s ohledem na oprávněné nároky jiných osob | |
OV 154 | Žák uplatňuje účelné způsoby chování v situacích ohrožujících zdraví a v modelových situacích simulujících mimořádné události | |
OV 155 | Žák předvede v modelových situacích osvojené jednoduché způsoby odmítání návykových látek | |
OV 156 | Žák uplatňuje základní dovednosti a návyky související s podporou zdraví a jeho preventivní ochranou | |
OV 157 | Žák ošetří drobná poranění a zajistí lékařskou pomoc | |
OV 158 | Žák uplatňuje ohleduplné chování k druhému pohlaví a orientuje se v bezpečných způsobech sexuálního chování mezi chlapci a děvčaty v daném věku |